Aktuální informace ze zdravotnictví a sociální péče

Louis Vuitton nabídne ochranný štít za 21 tisíc

Francouzský výrobce luxusních doplňků Louis Vuitton ve snaze povýšit pomůcky proti šíření koronaviru na módní kousky bude prodávat ochranný štít se svým logem a ozdobnými zlatými prvky. Informuje o tom internetový portál magazínu Forbes.

Štít z cestovní kolekce pro rok 2021 je připevněný k pružné čelence s monogramem LV a na slunci tmavne. Lze ho obrátit nahoru a nosit jako kšiltovku. Milovníci luxusu si ho budou moci koupit od 30. října a podle Vanity Fair se bude prodávat za 961 dolarů (téměř 21 600 korun). Jiné zdroje uvádějí, že firma ještě jeho cenu nestanovila.

V reakci na pandemii covidu-19 i jiné luxusní značky, jako třeba Fendi, nabízejí vlastní ochranné roušky, ale štíty zakrývající celý obličej ještě nevyrábějí. Americké Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) lidem nošení štítů místo roušek nedoporučuje, protože se „zatím neví, do jaké míry chrání lidi v okolí před kapénkami“.

„Jde o absurdně drahou věc posetou logy pro bohaté lidi. Ale když někteří bohatí lidé budou více používat ochranné pomůcky, protože si koupili tento štít, je to dobře pro nás všechny,“ píše se o novém výrobku v americkém online magazínu Slate.

ČTK

Aktuální číslo
Objednat »