Průzkum: Kontaktní čočky kupuje online zhruba 40 % Čechů

Kontaktní čočky v internetových obchodech kupuje zhruba 40 procent Čechů. S ohledem na cenu jsou lidé ochotni měnit výrobce, důležitější než cena je ale předchozí zkušenost s prodejcem. Přednost dávají čočkám k opakovanému použití před jednodenními. Vyplývá to z dat internetového obchodu VašeČočky a průzkumu společnosti STEM/MARK mezi 1007 Čechy.

V Česku se na internetu prodá podle odhadů VašeČočky.cz, který působí v 16 evropských zemích, mezi 40 a 50 procenty kontaktních čoček. V zahraničí je to podle průzkumů e-shopu mezi deseti a 20 procenty. Před nákupem kontaktní čoček se s odborníkem poradí většina českých zákazníků. Zhruba čtvrtina lidí nákup uskutečnila bez konzultace se specialistou.

Při nákupu čoček je pro 56 procent Čechů rozhodující předchozí zkušenost s prodejcem, 44 procent lidí se orientuje podle ceny. „V tom jsme v Evropě spolu se Slováky a Italy unikátní. V ostatních zemích je cena rozhodujícím faktorem číslo jedna,“ uvedl výkonný ředitel e-shopu VašeČočky.cz Jiří Urban.

Podle Urbana si Češi na rozdíl od zahraničních nositelů čoček tolik neoblíbili jednodenní kontaktní čočky. Jejich nošení je podle něj dražší než u dvoutýdenních, měsíčních nebo kontinuálních čoček. Podle průzkumu STEM/MARK jeden nákup čoček třetině Čechů vydrží tři měsíce, zhruba 23 procentům šest měsíců, šest procent lidí ho má na jeden měsíc. Za jeden nákup 23 procent Čechů zaplatí mezi 501 a 700 korunami, zhruba pětina mezi 701 a 1000 korun a 15 procent lidí stojí jeden nákup mezi 1001 až 1500 korunami.

Nízká informovanost podle Urbana způsobuje, že Češi kupují málo astigmatických a multifokálních čoček. „V Německu jejich prodej tvoří zhruba čtvrtinu prodeje, v Čechách je to méně než pět procent,“ uvedl.

Průzkum STEM/MARK dále ukázal, že pravidelně nosí čočky sedm procent lidí, příležitostně necelých osm procent. Brýle přitom pravidelně nasazuje téměř 51 procent Čechů.

ČTK